Solskinnskamp på Frogn

DFI g16 – Badebyen FK (4-4)

Sola skinte på Frogn KG i det klokka nærmet seg 16:30 og derby, søndag ettermiddag.

De mange tidlig fremmøtte supporterne kunne se de to lagene forberede seg til bataljen på to litt forskjellige måter. Det ene laget i synkrone løp og organisert tøying og det andre med et knallhardt fokus på å unngå skader og høy puls før kampen i det hele tatt var i gang.

Kampen i seg selv var en meget underholdene affære, der begge lag prøvde å by på publikumsvennelig fotball med fine kombinasjoner og farligheter foran mål.

Det var forøvrig ungdommen fra DFI som startet best, og før man visste ordet av det hadde de meget løpsvillige gutta i rødt tatt en imponerende 4-1 ledelse over de tidligere fotballstorhetene fra Badebyen som tilsynelatende hadde mer enn nok med og holde lungene på plass.
Kampbilde skulle forøvrig snu, da de gulkledde etterhvert fikk tempoet i kampen litt ned og begynte å trille kule. Og når dommeren blåste etter hva som må ha vært minst 120minutter, hadde Badebyen rukket å utligne til 4-4 etter at Richard Larsen, Cato Lian og Mads Conradi hadde fått hver sin nettkjenning, for å supplere Akkani Stokkelands åpningsmål. Flere mål skulle det desverre ikke bli, til tross for at man spilte både Lian og Stokkeland alene med mål i løpet av andre omgang. At man også ble tildelt et straffespark hjalp heller ikke, da Jørgen Magelie valgte å lompe ballen midt på keeper fra 11m.

Mindre hyggelig var det at evighetsmaskinen Jonas Skar måtte forlate banen med skade, og man håper selvfølgelig at unggutten skal komme raskt tilbake slik at Manager Moen skal slippe og måtte kjøpe medlemskap på treningstudio. Man kan trygt si at hele Drøbak nå holder pusten.

2 thoughts on “Solskinnskamp på Frogn

• 3. april 2017 kl 08:37
    Permalink

Takk for en fin kamp, gutter! Det var moro for oss at så mange av dere ble med på denne matchen. Det gav oss verdifull kamptrening. 01 gutta ønsker masse god bedring til Jonas. Det var mange som var bekymret for ham.

Svar