Internasjonal signering debuterte med seier

HSV2 – Badebyen FK (2-3)

Torsdag kveld var det duket for Follo-derby da HSV tok i mot Badebyen FK til toppkamp. To lag som er spådd å kjempe i toppen, så det var et meget spent publikum som møtte opp for å se lagene i aksjon.

Fra starten av var det Badebyen som tok både kontrollen og ledelsen, men HSV kjempet med nebb og klør og plutselig så var utligningen et faktum. Både 1-1 og så 2-2, etter at Badebyen igjen hadde tatt ledelsen. Dette så lenge ut til å ende med poengdeling, men stopperkjempen, Marcus Lønn vill det anderledes. 15minutter før slutt steg unggutten til vers og omsatte kaptein, Andre Jensens utsøkte corner til 3-2. Det siste kvarteret skulle bli en meget nervepirrende affære, hvor unge Thomas Rostad i målet gang på gang måtte varte opp med feberedninger.

Kampen var vel egentlig aldri veldig behagelig å se på, da hjemmelaget gjorde alt de kunne for å takle i hjel Badebyens vanlige passningspill. Men gutta i lilla brettet opp ermene og ledet ann av midtbanegeneral Yngvar Larsen, og man of the match Andre Jensen med to utsøkte assist, sørget man for at alle poengene ble med hjem til Badebyen Drøbak. Og da gjorde det heller ikke noe at Akkani Stokkeland sliter med både pollenallergi og måltørke. Etter kampen kunne man se en lettet Jensen som mottok champagnen som banens beste, da han passende nok kunne ta med denne hjem til fruens bursdag og dermed slapp og dra på rose-slang på Espely hagesenter .

Endelig ilbake på banen etter et lengre skadeopphold var også Øivnd Saxebøl og Peter Willman, som på ingen måte spilte seg ut av førstelagsdiskusjonen. Og med Patrik Johannesson også på vei tilbake, så kan en allerede fantastisk start på sesongen bare bli enda bedre.

De mange oppmøtte tilskuerne skulle også få se en debutant på dagens Badebyen-lag. Etter lengre forhandlinger med den polske storklubben FC Chemik Police og omfattende saksbehandling hos FIFA, kunne endelig Rafal Lachowski trekke på seg drakten og starte tilværelsen som utenlandsproff. En meget lovende og offensiv back, som definitivt kommer til å bidra med både overlapper, utsøkte innlegg og tofotstaklinger.

Kampfakta:

Mål: