6-4 seier og drømmedebut for Kjærnes

Eika Krapfoss – Badebyen FK (4-6)
(av Mads Rønningen Conradi)

Etter en vel gjennomført pre-season var det endelig klart for høstsesong i ærverdige 7.divisjon. Med i dagens tropp var det også med en debutant, i Andreas Kjærnes som etter prøvespill i sommer endelig kunne sette penn til papir.

Tross seieren leverte Badebyen en 1.omgang godt under par. Humpete naturgressbaner er ikke noe bortelaget har hatt for mye erfaring med, og det syntes både i mottak og avleveringer. Interim Manager, Tommy Steinmo skulle vise sin erfaring og gjorde noen taktiske grep for Badebyen. Plutselig kom man mer inn i kampen. Orkestrert av nevnte Steinmo, begynte man å få tak på underlaget, spillet ble vridd fra side til side og Eika måtte finne seg i å løpe i mellom. Noe det fort ble klart at de ikke var i stand til å gjøre, det spekulert blant hjemmefansen at et knallhardt preseason-program i sommer som fortsatt sitter i bena kan være årsaken til dette.

Keepermål for Badebyen!

Med både rutinerte Stig Evensen og unge lovende Henry Wilhelmsen i kamptroppen, valgte manager Steinmo å gi Wilhelmsen utespillertrøye for anledningen. En avgjørelse som hevet flere øyenbryn blant den fremmøtte Badebyen-fansen. Men Steinmo traff igjen med spillerlogistikken og det gikk ikke mange minuttene før Henry hadde satt ballen i mål med et knallhardt hodestøt. Mannen selv måtte fort forlate banen igjen grunnet voldsom høy puls etter den meget entusiastiske feiringen av målet.

Men gledelig var det også å se at Akkani Stokkeland omsider ser ut til å ha funnet tilbake til toppformen fra 2016. En form som den gang gjorde at Badebyen utløste utkjøpsklausulen i kontrakten med DFI og så seg villig til å finansiere asiatenst forkjærlighet for happy-ending-massasje. To mål ble det på Stokkeland, men det er ingen tvil om at kunstmålet der vår nr8 dro en småfrekk tunnel på en hjelpesløs Eika-stopper, før han kontant dundret ballen i mål var høydepunktet for asiaten med den flekkete skjeggveksten.

«Man of the match» i debuten
Men kampens store spiller var debutant Andreas Kjærnes. Kjærnes måtte finne seg i å starte kampen på benken, men skulle etterhvert få entre banen og ta oppstilling ved siden av kaptein Sune. Derfra gikk det bare en vei. To ganger fant en dødball pannebrasken til Kjærnes, to ganger endte ballen i mål. Gjennom hele kampen viste også kjærnes seg frem som en eminent stopper sammen med Patrik Johannesson. Gang på gang forsvant stakkars Eika-spillere over sidelinjen etter å ha prøvd seg i skulderdueller mot Andreas. Etter kampen var det rett i UEFAs dopingkontroll, men gledelig for fansen er det at Kjærnes (kanskje noe overraskende?) testet negativt for anabole steroider.

Steinmo førnøyd med managerdebuten

I pressesonen etter kampen kunne vi møte en storfornøyd Tommy Steinmo som ikke kunne gjøre annet enn å berømme guttenes heroiske instats på en krevende bane.
«Vi spiller en stor kamp og fortjener alle poengene. Det er tydelig at vi ikke er vant med underlag som ligner mer på en kulekjøringsbakke enn en fotballbane, men etter noen justeringer så dominerer vi fullstendig kampen. Det var mange gode prestasjoner  i dag, men en personlig favoritt var nok  Ove Hagen som spurter 60meter for å pådra seg et nydelig gult kort»

«Nå skal vi feire 3.poeng med sirkuset bak her, hvor David og Stefan Mecu skal opptre i kveld. De er to talentfulle gjøglere, så dette blir gøy!»

Kampfakta:

Mål: