Solid hjemmeseier torsdag kveld

Badebyen Drøbak FK – Kambo (3-1)

Etter to tap mot henholdsvis HSV og Ekholt kom Kambo på besøk til Drøbak torsdag kveld. Skulle man gå på en ny smell, eller var det kampen for 3 nye poeng? Etter en meget imponerende treningsuke var det nok lite overraskende for pressen som hadde vært på de åpne treningsøktene at manager Moen gikk inn i 11’ern, med både Jensen og Steinmo ute. Og med Hassan og Mads Conradi som indreløpere var ante man konturene av et lag som kunne ta rotta på Kambo.  Rett fra avspark tok et Badebyen, anført av kaptein Ove Hagen kommandoen mot et Kambo lag som hadde glemt draktene i Moss.

Badebyen hadde gjennom hele første omgang et imponerende ballinnehav på over 60% og trillet tidvis ball i hatt med et Kamo som tidvis måtte nøye seg med å løpe i mellom. Men klokka skulle vise 30minutter før hjemmelaget klarte å sette inn den forløsende 1-0 scoringen. Nydelig kombinasjonspill på midten før ballen endte opp hos Badebyens David Beckham, Øivind Saxebøl på høyrekanten som på følsomt vis leverte Akkani Stokkeland i boksen. 1-0 og den trofaste supporterklanen kunne endelig slippe løs de bengalske lysene.

Flere mål skulle det ikke bli i første omgang, men 2-0 skulle komme etter timen spilt. På karakteristisk vis tok Øvind Saxebøl et melkesyreløp på solide 70meter og knallet ballet i mål forbi en sjanseløs Kambo-keeper.

Men etterhvert som minuttene gikk og krampene kom skullle gjestene også få sine muligheter, 2-1 70min etter at offsidefellen slo sprekker.
Men Badebyen bet tennene sammen og før man visste ordet av det hadde  Mathias Berge, tilbake etter skadeavbrekk og lakentrening i fadderuka dratt av halve Kambo-laget på Romario-vis og satt ballen i mål 3-1, og tre meget kjærkommen poeng til hjemmelaget.

Etter kampen måtte klubbshop-sjef, Jørgen Knudsen se seg nødt til å gi Øivind Saxebøl Asan intimsåpen som bevis på at han var banens beste, et ørlite poeng foran manager Moen. En såpe som gledelig ble delt med «Helikopter-Hassan» i garderoben etter kampen.

Comeback-gutta

Men kanskje minst like gledelig for fansen som 3.viktige poeng var to etterlengtede comebacks torsdag kveld. Mathias Berge tilbake etter skade, og Jørgen Magelie som endelig har slått seg til ro med at profftilværelsen i utlandet «ikke er helt min greie,  nå ser jeg bare frem til Piker, sang og vin i Badebyen Drøbak».

Og begge guttene innfridde til de grader. Berge med et allerede omtalt mål var meget lett i steget og virket lettet over at transfersagaen med Barcelona endelig er et tilbake lagt kapittel.
Magelie på sin side imponerte stort med å sette klubbrekord, med størst vekreduksjon iløpet av en kamp, med hele 7kg. Lian og Steinmo ville ikke kommentere denne rekorden, men guttene skal fredag ha blitt opbservert på Sunnkos, Drøbak City.

(Intervjuer med Berge og Magelie på FB)

Kampfakta:
Mål: