Fra Manchester United til Badebyen Drøbak

Forrige uke stengte det internasjonale overgangsmarkedet, og de fleste fotballentusiaster fikk nok med seg de fleste av sommerens store overganger. Neymar til PSG, Lukaku til ManUtd, Morata til Chelsea og unge lovende Mbappe også til PSG.

Noe under radaren gikk utrolig nok det faktum at Badebyen signerte en tidligere profil fra ingen annen klubb enn Mancheste United. At Sandefjord prøvde å signere den tidligere toppspissen Diego Forlan er en ting, en imponerende merittliste ja, men mannen man kan jo diskutere om det var spillestilen til Sandefjord eller byens attraktive eldresenter som var motivasjonen for den 38år gamle angriperen fra Uruguay.

Badebyen på sin side valgte å takke nei til Forlan, og valgte heller å bla opp lommeboka for 23år gamle Sanpreet Singh, og viste dermed at man ønsker spillere som kan bidra over mange år. Uavhengig om de kommer fra ManUtd eller Montebello Camping.

Lang karriere

At Singh har en lang og suksessrik karriere bak seg er ingen hemmelighet. Sine ungdomsår ble tilbringet i Drøbak/Frogn hvor han spilte under sin mentor og nåværende manager, Martin Moen. Unge Singh sugde til det han kunne fra sitt store forbilde og oppga Moens påvirkning på og utenfor banen som en av de viktigste faktorene til at det senere skulle bli spill for både landslag og senere eventyr i selveste Manchester United.

I United skulle det forøvrig bli begrenset med spilletid, særig etter at Sir. Alex Ferguson skal ha funnet den karamellfargede midtstopperen i seng med en av klubbens renholdere på treningsanlegget i Carrington.
Etter dette måtte Singh se seg nødt til å returnere til Norge og Fredrikstad, før han i år returnerte til Drøbak for å dyrke lidenskapen som healer og modell.

Badebyen så ingen grunn til at dette ikke kunne kombineres med fotballen, og en meget fornøyd Sanpreet Singh satt penn til papir på en 15års-kontrakt med de lilla fra Badebyen. På sin pressekonferanse uttalte mannen: » Det er en ære å være tilbake i Drøbak og ikke minst og igjen kunne spille under Moen. Jeg gleder meg til å kunne løpe ut foran den lojale fansen og som et bevis på min taknemmelighet ønsker jeg å gi alle som kjøper min trøye gratis massasje (med happy ending) på Seaside-klinikken»

Klubbshopens Jørgen Knudsen meldte til nettsiden i en sms, at Sporten har måtte ansette 14 nye mennesker for å kunne printe alle Singh-draktene fansen har bestilt det siste døgnet.

6 thoughts on “Fra Manchester United til Badebyen Drøbak