Magnus Solbakken: Fra RBK til BFK

Nok en spiller inn portene

Med kun 2mnd igjen til serien starter for Badebyen FK er det tydelig at manager Moen og klubbens transferkomitè stadig øyner rom for finjustering av klubbens spillerstall. Tidligere i vinter kvittet man seg med midtstopper Petter Andreas Holen, og enkelte har siden stilt spørsmålstegn om nordlendingen med de (altfor) trange skjortene skulle erstattes foran den kommende sesongen. Ut med en nordlending og inn med en trønder ble fasiten.

Et håp blant supporterene er selvsagt at Solbakken kan leve opp til forventningene er fortid i RBK gir, men man innser også at denne trønderen har mer erfaring med nachspiel, prdoduksjon av trønderfår og styling av skinnvester enn med skalper i Mesterligaen.  Kontraktsforhandlingene skal verken ha vært lange eller kompliserte, men at Solbakken skal få mulighet til å promotere sin nye skinnvestkolleksjon, skal ha vært en vesentlig faktor for at valget falt på nettopp Badebyen FK.

Det ryktes også om en utkjøpsklausul som kun kan utløses av en potensiell deltakelse på Paradise Hotell, som Solbakken selv skal ha vært svært opptatt av å inkludere i kontrakten. Verken klubben eller Solbakken selv har ønsket å kommentere.

Fortid i RBK

Som flere unggutter ble Magnus flasket opp i RBK. Trønderen med den svette panneluggen og de trege føttene ble lenge sett på som en vesentlig del av klubbens fremtid, men etter et noe uheldig julebord på Lerkendal midt på 00-tallet der Solbakken skal ha stilt opp med Smirnoff Ice på vorspiel hos Erik Hoftun skal han ha blitt nødt til å se seg om etter nye klubber.

Så etter noen skuffende år i DFI har Badebyen FK valgt å gi et halmstråd til mannen som en gang delte intimsåpe med Markus Henriksen og Musha Bakenga.

4 thoughts on “Magnus Solbakken: Fra RBK til BFK