Banens beste etter Gastric-bypass

Klare ambisjoner for kampen

(Peter Willman i full fart mot sleivtreff)

Fredag 29. var det klart for siste seriekamp før sommerferien i 7. divisjon. Rett fra stranda og utepils i diverse solvegger reiste en knippe solbrente gutter fra Badebyen Drøbak ned til Jeløya for å avslutte en imponerende vårsesong. Guttene i lilla har scoret hele 35 mål på 8 kamper!

Etter kampen i 2017, hvor BFK måtte bryte etter 70 min, var ambisjonene for kampen helt klare; ikke noe mindre enn 90 min med fotball ville være et akseptabelt resultat denne fredags kvelden.

Før kampen ble det fort tydelig at et flertall av spillertroppen, der de fleste allerede har tatt fotballferie har fått i seg en imponerende mengde flytende kalorier, ville ha utfordringer med langballer. Også det faktum at hele start-11’er, bestående av solbrente overkroppen, utelukket pasninger over bakkenivå, grunnet de ekstreme smerter ved nedtak på forbrente brystkasser.

Stefan Mecu & co Innfridde forventningene

Så snart kampen startet, skulle det fort bli tydelig at timesvis på stranda og og et imponerende inntak av grillmat, så vel som (for mange), 2 uker uten fotball ikke var det optimale oppladningen for høytempo-fotballen Sprint la opp til. Til slutt skulle det faktisk stå hele 8-0 til hjemmelaget!

Tross det smått stygge resultatene var det flere positive ting å ta med seg fra kampen. Ikke minst at man denne gangen fullførte hele kampen og dermed forbedret fjorårets 70-minutter.

Utover dette leverte en dribleglad Stefan Mecu (bildet) årsbeste i en indreløper-rolle som tidvis fikk den skjeggete jøgleren til å se ut som den brasilianske legenden Kakà. En kan legge til at Mecu har sett lite av solen de siste ukene, da han nyter varmerekordene fra sitt kontor i Bærum, og sånn sett har hatt en unikt oppladning til denne kampen.

Gastric Bypass gjorde underverker!

En skal heller ikke undervurdere prestasjonen fra Rolv Pilskog denne ettermiddagen. Rolv har som kjent vært ute en måneds tid som følger av en ‘gastric bypass’-operasjon. Det var helt klart tydelig for alle de fremmøtte at operasjonen hadde vært velykket, da en modell-slank Pilskog, som hadde møtt opp 1 time før resten av laget for å varme opp med å løpe en rolig 10km før kampen, tok på seg den nå altfor store trøyen.
Pilskog, ikke uventet, løp kampen igjennom og viste frem både touch, duellstyrke og strøkne pasninger. Mannen med de gyldene lokkene var heller ikke treg med å kaste trøyen i det han mottok applausen fra de tilreisende bortesupporterene.

One thought on “Banens beste etter Gastric-bypass

• 30. juni 2018 kl 21:29

Hahaha, helt fantastisk sammendrag Martin!

Svar