Badebyen FK med dobbeltsignering!

August er godt underveis og med kun 2 uker igjen av det internasjonale overgangsvinduet har heller ikke Badebyen FK ligget på latsiden. Rett før kampen mot Eidsberg fikk klubben undertegnet kontrakter for ikke bare èn, men to meritterte spillere!  Med andre ord, en statement av en dobbeltsignering som har sendt sjokkbølger gjennom fotball-Europa.

Mr. Lee klar for kok!

Jørgen Lee Ness, som til daglig opererer som kokk er kanskje av det fleste sterkest forbundet med nudlene fra nettopp Mr. Lee. Men det de fleste ikke vet er at Lee også har en lang fotballkarriere bak seg hvor han i en årrekke har vist seg frem som som en agriper à la Filippo Inzaghi. Født i offside, men med evne til å få en lang(ikke bokstavelig) tå eller panne på ballen innenfor motstanderens 5-meter. En kan også legge til at Lee, født i Korea har måttet si ifra seg videre landslagsspill som en del av kontrakten med BFK da klubbledelsen er redd for at det nasjonale ikonet ikke vil slippe tilbake til Europa, da han er ønsket som spiller og tv-kokk i hjemlandet.  Klubben på sin side vil derimot ikke utelukke at preseason 2019 blir lagt til Asia for å utnytte den voksende profilen Badebyen har i regionen, et vekst som nå er ventet å vokse eksponentielt som følge av signeringen av Lee.

Fra Ivers til BFK

Joakim Søraas på sin side er en gammel kjenning for fotballelskere i regionen. Det er en dårlig holdt hemmelighet at Joakim Søraas er en av manager Moens favoritter. Moen har signert lysluggen intet mindre enn 3 ganger tidligere, men tross for å ha søkt seg vekk også 3 ganger er det nå stor tro på at den fjerde overgangen skal vare karrieren ut.
Søraas som har vært på prøvespill siden juni skal ha levert knallsterkt på treninger sommeren igjennom, og det skal ha vært den omfattende medisinsk testen som holdt på å knekke overgangen for den eldrende vingbacken. Men etter en sommer med intensiv behandling hos klubben sjaman, Sanpreet Singh skal lysluggen ha blitt friskmeldt. Så i kjent stil endte en behandling hos Singh med en happy ending for alle parter.
Søraas selv hadde følgende å si til pressen etter overgangen:
Etter å ha spilt på et par år med Steffen Iversen er det klart at jeg ser frem til å komme hjem til Badebyen Drøbak for å kunne slå innlegg på spillere som Cato Lian. Jeg vet at dette er klubben for meg og jeg tror at min bakgrunn som politi og kontakter innen intimsåpe-produsenter skal gjøre at jeg sklir rett inn i gruppa”