Keeperprestasjoner i verdensklasse og nybakt far klar for å imponere svigers

Det hadde i lang tid vært knyttet stor spenning til dagens kamp på Seiersten Stadion, et oppryksjagende Sprint-Jeløy reiste til badebyen for å bryne seg på publikumsfavoritt og EuropaLeague-jagende Badebyen FK. Liten tvil var det også om at publikum hadde gledet seg til kampen. Før kampen kunne man observere lange køer med publikum ved inngangen, noe som til og med førte til at man var noe uti kampen før et fullsatt stadion kunne begynne å synge hjemmelaget frem.

Badebyen gikk i kjent stil hardt ut med mye ball og og lekende kombinasjoner, og med en noe suspekt konstellasjon på topp, bestående av Peter Skavlan Willman og Hassan Furu på topp var det tydelig at et Sprint-lag som hadde forberedt seg på vante Richard Falk Larsen og Ove Hagen slet minst like mye med omstillingen som hjemmelagets midtbane til den nye angrepsduoen.
På midtbanen fikk man for første gang se Mo i Ranas store sønn, Daniel Jacobsen i en dyp rolle. Etter møter med selveste Barack Obama tidligere i uken strødde nordlendingen rundt seg med baller, tydelig inspirert av en peptalk fra selveste presidenten.

Sjansenes skulle også komme,og etter kampen ble det snakket med like stor forundring over et mesterlig nedtak fra Hassan, som om den påfølgende avslutningen femten meter over fra fem meters hold! Dette etter et nydelig fremspill av Joakim Søraas – som nybakt far, og med både far og svigerfar på tribunen sikret det forholdene for at en heltent venstreback skulle levere til årsbeste.

Den Lilla Cafu, Terje Dahl i kjent driv

På den andre backen var den “lilla Cafu” , Terje Dahl som alltid lett i steget og bidra til at Badebyen kampen gjennom hadde backer som bidro med fart og innlegg av høy klasse, til stor frustrasjon for utslitte Sprint-kanter som forgjeves prøvde å følge den dynamiske backduoen.

Det lille som skulle komme mot Badebyens mål gjennom den lille perioden Sprint produserte farligheter ble mesterlig tatt hånd om av banens gigant, Thomas Rostad. Og etter kampen kunne verken fansen , lokal eller internasjonal presse få nok av unggutten. Og det er liten tvil om at den store snakkisen i internasjonal fotball den kommende uken kommer til å være Rostads trippelredning i andre omgang, som fikk selveste Gordon Banks til å inrømme at selv redningen mot Pele i 1970 nå havner bak Rostad i rekken av keeperprestasjoner.

Rostad prøvde selv å holde bena på bakken etter kampen: “Jeg har de siste ukene sammen med min mentor og store forbilde Stein-Viggo Grenersen dedikert meg til hot-yoga for å bedre fleksibiliteten, og med en slik oppfølging fra en legende som Grenersen kunne ikke forholdene for topp prestasjoner vært bedre. Ikke bare forbedrer det meg som keeper, men har gjort det vesentlig lettere å støvsuge under sofaen. Så nå skal jeg på Ikea, da jeg har lovt samboeren kjøp av større sofa”

Kampfakta:

Resultat: 0-0