Evensen sikret sponsorkontrakt med Zalo i sesongavslutningen

Foran siste runde kunne Badebyen slippe skuldrene vel vitende om at man igjen kunne prøve å vinne en fotballkamp etter å ha mistet alle matematiske oppryksmuligheter.

I kjent stil ankom bortelaget garderoben 15min før avspark, da selvsagt klar for kamp etter 20minutter i bil med setevarmere på full guffe.  Vel fremme var det ingen tvil om at vertene, HSV hadde rigget til og gjort klar for potensiell oppryksfest. Med seier til hjemmelaget ville nemlig HSV være klare for 6.divisjon i 2019. Badebyen som ikke er store tilhengere av å spille mot HSV hadde dermed havnet i en vinn-vinn-situasjon, der man kunne sende hjemmelaget opp i 6.divisjon ved kun å møte opp. Før avspark florerte det med rykter om at det var kjøpt in store kvantum med bobler klare for konsum i HSVs klubblokaler. Ryktene nådde selvsagt bortelagets garderobe, og diverse kilder skal ha det til at de store diskusjonene i Badebyen-garderoben før avspark skal ha handlet om hvilke resultat som ville gi størst sansynlighet for invitasjon til hjemmelagets opprykksfest.

Som alltid god stemning på benken. Haakon Storemark, Mohamed Abdirashid, Hassan og Kristoffer «Koff» Voss Sanner

Badebyen sparket av kampen og etter en oppsiktsvekkende god start på kampen, med kun 1-0 til HSV til pause var det ingen tvil om at manager Moen måtte ta grep, da en kunne ane at frustrasjonen hos hjemelaget økte i takt med minkende sansynlighet for gratis champis. Veteran-keeper Stig Evensen fikk streng beskjed om å smøre hanskene med Zalo i pausen, Mohamed Abdirashid fikk fornyet tilit som spiss, sammen med en Stig Conradi med krampe i begge bena. Jørgen Lee og Kristian Kirkeby(vanligvis keeper) ble flyttet lavt i banen. For å være på den sikre siden satt man også inn en David Mecu uten korsbånd, og ikke minst spillende manager Moen ned som midtstopper.

De taktiske justeringene i pausen gjorde definitivt susen, og etter 90 spilte minutter kunne hjemmelaget slippe jubelen løs etter 9-0 seier, foran tørste og forhåpningsfulle Badebyen-spillere. Tilbake i garderoben ble det serdeles god stemning, da hjemmelaget inviterte til felles dusjing, dessverre uten champagne. En kan for øvrig melde om at dette ble kompensert med store milkshakes på McDonalds, der man allerede begynte å skissere hvordan man også skal sikre et 2019 uten topplassering.

Kaptein Sune gjorde sitt for å bidra til opprykk med og hinke av med skade. Fair play!