Breaking news: Badebyen FK utvider og starter eget jente/kvinnelag!

Badebyen Fotballklubb ble startet for å gi et tilbud til bredden og nå kan vi endelig invitere jenter/kvinner til vår romslige klubb!

Tora Friberg Skaug og Sofie Arder har byttet fra røde til lilla drakter
Klare i Lilla: Tora Friberg Skaug og Sofie Arder har byttet fra røde til lilla drakter, og startet nå opp damelag i FK Badebyen. Foto: Per Wollbraaten

Fra 2019 vil klubben i smekre lilla og gult ha jente/kvinnelag som skal spille 7 ‘er fotball, og bringe verdiene om bredde, folkehelse og positiv kultur videre inn i fotball-Norge.

Draktfargen var selvfølgelig en viktig årsak, men aller viktigst for valget om å starte jentelag i Badebyen, er muligheten til å kunne drive med verdens deiligste sport på et nivå som passer alle. Ingen intervalltrening (om du ikke tar det som egentrening), ingen press om oppmøte eller treningsdagbok for å spille kamp, kun glede over å være sammen om å spille fotball.

Ønsker alle damer velkommen

Badebyen FK jenter ønsker flere spillere som deler gleden av å sparke ball og inviterer alle jenter/kvinner til åpen trening. Her kan du prøve opplegget og finne ut av om dette er et tilbud for deg.

Om du lurer på om nivået er for lavt eller høyt kan vi fortelle at alle vil finne seg til rette i Badebyen. Fra gutte/herrelaget er erfaringene at utrente 49 åringer har like mye moro som en 26 år gammel topptrent, tidligere toppscorer i 3 divisjon.

Er du en hyggelig og sosial jente/kvinne, og dette høres gøy ut? Det er bare å møte på Frogn Arena Kunstgress torsdag kl 20.30.
Har du ikke fotballsko? Det har ikke alle andre heller. Er det lenge siden du har spilt? Bra! Sånn har vi andre det og.

Og om det er kleint å komme alene, ta med en venninne, nabo eller mamma. I Badebyen er det plass til alle. Kontakt oss gjerne på facebook eller via vårt skjema her på badebyenfk.no.

Les også saken som Amta har skrevet om Badebyen FK kvinner, https://www.amta.no/frogn/sport/dfi/tora-og-sofie-vil-ha-med-mange-pa-damefotball-i-badebyen-drobak-fk/s/5-3-462346