Popstjerne klar for Badebyen!

I 2017 la Usain Bolt opp karrieren som sprinter for å satse på en fotballkarriere. At verden ubestridte ener i sin gren valgte å gi seg for å prøve lykken som fotballspiller er noe som har gitt inspirasjon i diverse celebre miljøer. Den siste i rekken til å gi seg på topp for å prøve lykke som fotballstjerne er ingen ringere enn Karl Fredrik Dahl, utvilsomt bedre kjent for det fleste som «Kiwi-Karl» fra dansebandet «Innertier».

De siste årene har «Kiwi-Karl» eller bare Karl, som han er kjent som i sivil, vært på turné med blant annet Marcus og Martinus der de har underholdt på juniorklubber landet rundt med stor suksess. Men som så mange andre har opplevd før Karl er livet som kjendis utvilsomt er utilgivelig krevende bransje, og etter at nok en sesong med 4-stjerners middag gikk av stabelen uten invitasjon var det nok for Karl. Kilder nære den unge stjernen sier at det kokte over i det beskjeden kom om at rivalen og tidligere turnékamerat, Rune Rudberg nok en gang ble prioritert i det folkelige programmet.

Karl på turnè med Rudberg og Marcus & Martinus

Etter at Karl trakk seg tilbake har det ikke vært mangel på tilbud å vurdere for Karl, blant dem selvsagt et kontraktforslag fra Badebyen FK. Kontrakten ble signert, men med sterk konkurranse fra blant annet anerkjente merkevarer som Burger King, McDonalds og Bislet Kebab ble forhandlingene mer kompliserte enn Badebyen er vant til.Det sagt etter en runde med familien ble det fort klart at Karl Fredrik var klar for å komme tilbake på fotballbanen, etter å ha forlatt en lovende karriere i ungdommen for søken etter kjendisstatus. I signeringsbonus fikk Karl også gleden av å bli med «Helikopter-Hassan» på turne til Amsterdam på en rekke ikke-navngitte, gentlemans-klubber.
Det ryktes om at Karl Fredrik til og med tar comebacket så seriøst at han allerede har hatt flere konsultasjoner hos klubbens ernæringsekspert, Cato Lian.

Penn til papir på en langtidskontrakt

Kostholdsplanen og egentrening har allerede vist seg å gi glimrende resultater, noe den tilreisende bortefansen fikk vitne i det Karl Fredrik debuterte borte mot Tune IL i OBOS-cup. På vei fra kampen kunne man ikke unngå å legge merke til at flere supportere utrykte sin glede over at Badebyen tilsynelatende har funnet en krysning av Tom Høgli og Rune Rudberg til å bekle backene de kommende årene. Som en naturlig konsekvens av overgangen har det også blitt spekulert i om Kiwi kan komme på banen som en vesentlig aktør i Badebyen, da dagligvare giganten skal ha utrykt ønske om å bruke «Kiwi-Karl» til å supplere «Kiwi-Tina» i sin satsning mot grillsesongen 2019.