BFK spiller på lag med Frogn Smådyrklinikk og alle firbente!

Badebyen FK skal være klubben for alle i Drøbak, uavhengig av ferdighet eller antall ben. Det er derfor en ære å kunne annonsere at vi nå også spiller på lag med den lokale og folkekjære Frogn Smådyrpraksis, og følgelig alle firbente. Dyrlege Lars Bjerke avfeier heller ikke at kundemassen kan øke i form av akutte fotballskader på Badebyens mange skadeutsatte spillere

Frogn Smådyrpraksis

Frogn smådyrpraksis er nok vel kjent for de fleste i Drøbak med dyr i hjemmet, der klinikken ligger på Heer i sine karakteristiske lokaler. Frogn Smådyrpraksis har vært i drift helt siden 1983 og er utvilsomt like synonymt med Drøbak som Badeparken og nachspiel. Klinikken er anerkjent Østlandet over for sin eksemplariske service og enten det er Helge Bruland eller Lars Bjerke som behandler dyret ditt er det ingen tvil om at både service og kompetanse er fra øverste hylle.

Frogn Smådyrpraksis er en velutstyrt klinikk som behandler omtrentlig 4.500 dyr årlig, der majoriteten er hunder og katter, men også andre dyr som fugler, kaniner og diverse andre arter. Med andre ord er dette stedet å benytte seg av dersom du vil ha det beste både av kompetanse og service for deg og dyrene dine.

Klinikken ønsker å tale dyrenes sak og har følgelig, «Vi taler dyrenes sak!» som sin mantra. Noe som skinner gjennom ved etter hvert besøk, enten du snakker med nevnte dyrleger, Dyrepleier Grete Myrvold, eller Tonje Mørkhagen – alle med sine bidrag til «dyrenes sak».

Dyrlege Lars Bjerke

Med så inkluderende verdier som det man finner på Frogn Smådyrpraksis var det helt naturlig for Badebyen FK og samarbeide med klinikken.

At operasjonsbord beregnet for flodhester og en håndfull forelesninger om den afrikanske dyrearten og andre arter med midjemål langt over hva man finner hos Golden retrievere kunne bli relevant. Var nok ikke hva Lars Bjerke så for seg når han begynte ved Frogn Smådyrpraksis i 1995, men Dyrlegen anerkjenner at man som følge av samarbeidet kan komme til å øke kundemassen betraktelig i form av akutte fotballskader på en stadig mer utsatt spillertropp i Badebyen FK.

Det skal vel heller bagatelliseres at en gunstig faktor kan være at klinikken nå i form av skadeforfulgte spillere, stort sett forbi sin «best før» dato med god margin har tilgang på individer svært åpne for banebrytende ny behandling som kan kreve en «prøvekanin» eller to.

Så gjenstår det å se om dette samarbeidet også betyr at vi får se dyrlege Lars Bjerke, med en stor fortid bak seg i det lokale oldboys-fotballmiljøet tilbake på fotballbanen, selvsagt akkompagnert med relevant medisinsk utstyr for både seg selv og laget.