Badebyen FK tok DFI på kondisen

Torsdag 12 november var hele fotball-Drøbak samlet på Frogn Kunstgress for å se hvem som var best i byen. Skulle Drøbak-Frogn med sine lange tradisjoner og omfattende treningsregime trekke det lengste strået? eller skulle Badebyen Drøbak FK sikre lilla duker på byens serveringssteder også for de neste 6mnd?

Da Badebyens spillere omsider ankom bortelagets mindre glamorøse Frogn KG var hjemmelaget DFI allerede én time inn i omfattende oppvarming, tydelig heltent på å revansjere vårens svimlende 9-2 tap. Et tap som skal ha gått så hardt inn på meget meriterte spillende DFI trener Thomas Dahl at han skal ha kastet ut og terminert utleierkontrakten til leieboer Emil Steinmo hos BFK. En kan for øvrig legge til at Steinmo skal ha tatt dette på best mulig måte ved å anskaffe Tinder og følgelig nye boforhold.

Tross DFIs overambisiøse inngang til kampen viste Badebyen og manager Moen sin rutine allerede før avspark. Tro til sin suksessoppskrift ved å «hvile seg i form», en tilnærming adoptert av Petter Northug under skikongens storhetstid lot ikke de lilla seg påvirke av DFI og møtte opp tett på avspark etter intensiv oppvarming med setevarmere i bil.

Tross gode forberedelser og en bunnsolid forsvarsrekke med Patrik Sune Johannesson og Andreas «Såla» Nordby foran keeperen med Nord Europas høyeste hårfeste, Kristian Kirkeby skulle det faktisk være DFI som kom best i gang. 2-0 skulle rødtrøyene faktisk få med seg inn i hvilen etter først et mønsterangrep til 1-0, før hjemmelaget gikk opp til 2-0 etter at en tydelig preget Haakon Storemark laget et klønete straffespark som kontant ble satt i mål.

I pausen tok Moen grep og satt seg selv på banen til fordel for en Kristoffer Voss Sanner som før matchen hadde pratet om å score hattrick i jakt på toppscorertittelen. Dessverre uten mamma på sidelinjen ble en ineffektiv «Koff» pent bedt om å slå følge med en Haakon Storemark med «Curry-tarm» rett fra orientalsk bryllupsbuffet til benken.

Haakon Storemark med «Curry-tarm» scoret to sleivspark mot DFI

Etter hvilen skulle Badebyen endelig ta tak i kampen.  Med nevnte Moen, Magnus Solbakken og «Gasellen» Mohamed Abdirashid på midten skulle DFI unge gutter regelrett bli løpt i senk og tatt på kondisen. Hjemmelagets trener, Thomas Dahl prøvde desperat og ta grep ved å sende innpå tidligere Tippeliga-spiller, Cato Grønnern. Et grep som hjalp lite når Haakon Storemark, flere kilo lettere etter hvilen to ganger lukket øynene og sleivet til fra 30 meter for å utligne for gjestene fra Badebyen Drøbak.

2-2 skulle bli sluttresultatet og en kan ikke unngå å synes synd på DFIs unge mannskap som ble holdt igjen 2timer etter kampen for intenst kondisjonstrening etter å ha blitt løpt i senk av Badebyens ikoniske pappakropper(Richard Larsen spilte ikke kampen).

Kampfakta:

Mål: