Sesongoppkjøringen 2020

Jubileumssesong

Da nærmer det seg for alvor 2020-sesong og BFK har i kjent stil gjennomført en vinter med blytungt treningsopplegg, med hvert fall en trening i uken – stort sett.

2020 er også jubileumssesong – klubbens 10’ende i rekken, da vi selvsagt gjør som Wimbledon og tar med oss historikken siden 2011. Siden den gang har det blitt scoret en mengde mål, slått utsøkte målgivende pasninger og blitt spilt et lass med kamper, der rekordholder nærmer seg kamp nummer 150 og toppscorer har rundet 100 mål. Er du svak for deilig statistikk kan du fordype deg i klubbens maratontabeller her.

Som fotballkjennere vet så kvalifiserer man seg for testimonial-kamp etter 10 sesonger i samme klubb. Etter 2020-sesongen vil det også i vårt kjære Badebyen FK være en håndfull spillere som kvalifiserer for denne hederlige markeringen. Dersom de skulle komme seg på banen også denne sesongen, vil dette gjelde publikumsfavoritter som løpsjernet på høyrebacken siden 2011, Øivind Saxebøl. Alles favoritt-tenor og Pinocchio-entusiast, Stig Conradi. Klubbens Jan Møby, Tommy Steinmo – måljeger og driblekonge, «El Gordo» Cato Lian. Og ikke minst, Manager Moen.

Pre-season 2020

I forbindelse med jubileumssesongen har følgelig klubben lagt opp til et omfattende sesongoppkjøringsprogram som inneholder hele 3 treningskamper! Alt dette selvsagt for å sikre at champagnefotballen fansen nyter også finner veien til gresset også i 2020.

Oslo-Ørn

Lørdag 21.3
14:30

Først ut er en treningskamp mot Oslo-Ørn, lørdag 21. Mars på Seiersten Stadion klokken 14:30.

Den tradisjonsrike klubben som ble stiftet helt tilbake i 1927 og holder til på Dælenga kommer på besøk for å spille sin første kamp mot Badebyen Drøbak. De moteriktige Oslo-guttene iført grønne og sorte striper dyrker tilværelsen i 8.divisjon, og er det noe vi vet å sette pris på er det stilige drakter på laveste nivå. Med andre ord ligger alt til rette for et fantastisk «kick off» på Badebyens pre-season.

Strømsgodset

Lørdag 4.4
14:30

Da Badebyen spilte sin første uoffisielle kamp tilbake i april 2017 var man så heldige at man fikk besøk av selveste Strømsgodset på Seiersten Stadion. De over 100 tilskuere på tribunen fikk overvære et målkalas av en fotballkamp, som blant annet innehold en frisparkperle fra manager Moen.

Siden den gang har kampen blitt en årlig tradisjon, og klubbene nyter i dag et fantastisk forhold, selv om Badebyen valgte å signere deb daværende Strømsgodset-spilleren, Hassan etter kampen i 2017.

Forhåpentligvis har solen og påskeværet ankommet Badebyen Drøbak i det kalenderen viser april, slik at vi får en tradisjonsrik kamp mellom to toppklubber som kan nytes i påskevær på Seiersten Stadion denne lørdagen.

Manager Moens frisparkperle

Shaolin Badgers, London UK

Fredag 24.4
18:00

After years in the local Østfold division and some showpeice games against the likes of Strømsgodset and Skaubygda the time has finally come for Badebyen to make our international debut. This Friday, Badebyen welcomes Shaolin Badgers to a European night under the famous floodlights at Seiersten Stadium.

With recent European Cup victories in places such as Germany and Hungary, “The Badgers” boast a massive European pedigree and touches down in Norway as European royalty and massive favourites into the game. But as we all know, with Badebyens famous fans, “Beach Club” at their best – the atmosphere might just be what gives the home team the advantage.

However, Badebyen are more than comfortable playing the underdog well knowing that Handelshuset are ready to help the recovery process with plenty of necessary fluids after the game.