Badebyen Damelag – bli med på moroa!

Bli med på moroa da vel! Har du ikke fotballsko? Det har ikke alle andre heller. Er det lenge siden du har spilt? Bra! Sånn har vi andre det også! Er du ikke god i fotball? Helt perfekt! Gledelig er det også å fortelle at også flere nye i har henvendt seg i Covid-pausen, så du vil heller ikke være den eneste nye på laget!

Ta kontakt på vår Facebook, vårt kontaktskjema https://www.badebyenfk.no/om-klubben/kontakt/ , epost badebyenfk@gmail.com

Eller last like greit ned lagets trenings-app og få all info om trening etc helt uforpliktende : https://group.spond.com/NNPYK

I 2019 stilte Badebyen Drøbak FK for første gang med et damelag til seriestart. Med nydelige lilla drakter var det jo en selvfølge for klubben og kunne fortsette å spre de herlige verdiene om bredde, folkehelse og (positiv) kultur videre, også i damefotballen i form av et særdeles lavterskel 7er-lag. Badebyen er klubben for alle som er glad i fotball og sosialt samhold uten at man trenger å være god til å spille fotball. Badebyen, er muligheten til å kunne drive med verdens deiligste sport på et nivå som passer alle. Ingen intervalltrening (om du ikke tar det som egentrening), ingen press om oppmøte eller treningsdagbok, kun glede over å være sammen om å spille fotball og nyte McDonalds etter bortekamper.

Sesongen 2019

Den første sesongen var utvilsomt en suksess uten sidestykke og er følgende oppsummert av Spillende Manager og Styremedlem, Tora Friberg Skaug

Lagets sesong er gjennomført og vi er storfornøyde! Hele 3 seiere har det blitt, men enda viktigere har vi klart 8 tap. I kjent Badebyen-stil har vi holdt oss unna opprykksplassene og kartlagt alle McDonalds i Østfold fotballkrets. Fantastisk gøy har det vært, mange topp opplevelser på og utenfor banen og vi har fått etablert en spillerstall med jenter fra tenårene til de mer rutinerte jentene på 40 + noe som er helt nydelig for gruppa og det sosiale.

Skaug var også ivrig med å påpeke til hjemmesiden at hun scoret hele 2 mål denne sesongen, 1 mer enn herrelagets manager, Martin Moen. Som et naturlig (?) resultat av denne bragden måtte nevnte Moen trekke på seg en t-skjorte designet av Skaug selv (se bildet under).

Moen med t-skjorten designet av damelagets Tora Friberg Skaug

Sesongen inneholdt også særdeles mange godbiter, deriblant Manager Skaugs første mål på 10 år! Sesongen igjennom viste jentene prov på særdeles varierte fotballferdigheter, men ikke minst et enestående samhold og humør.  Til seriestart reiste jentene til Fredrikstad med 8 spillere, men til alles store glede skulle denne spillertroppen vokse utover sesongen slik at man klarte å unngå overtrening i gruppa.

Badebyens damelag spilte seg fort inn i de lokale fotballhjerter med flotte scoringer, kramper og champagne-fotball! Faktisk ble jentene så populære at når man inviterte til Badebyen-dag på Seiersten en dag i juni, var det over 100 tilskuere på tribunen for å nyte sol, fotball og grillpølser servert av styreleder Martin Moen.

Den eminente spillergruppa bestående av allerede omtalte Tora Skaug tok sine første seier med en totaloverkjøring av Ise på bortebane med spinnville 8-2, til tross for at midtbanespiller Kamilla Martinsen måtte vikariere som keeper denne kampen! Flesteparten av målene ble i denne kampen som i de fleste kamper satt av klubbens desiderte toppscorer, Siw Helene Eliassen som banket inn mål etter mål sesongen igjennom.

08.05.2019 – Badebyen vs Ise

Men Badebyens jenter skulle ta flere store seiere i debutsesongen, og de som tok turen til Rolvsøy i August skulle få se laget vinne hele 7-3 på bortebane denne kvelden. Kanskje ikke rart at Skaugs damer tok seier etter seier med spillere som nevnte Eliassen, kaptein og midtbane kjempe Andrea Ekrem og duracell-kaniner som Lila Kvitberg og Maja Lundeby. Om ikke dette var nok har også laget kunne lene seg på rutinerte damer med fotballferdigheter på internasjonalt nivå, som Iren Jørung og playmaker Eva Frisk. Etter sommerferien fikk man også inn noen nye spillere i sin beste alder og da var det heller ikke overraskende at jentene i lilla fra Badebyen Drøbak også avsluttet sesongen med stil – Noe som selvsagt ble feiret  feiret i stil, med bobler og tapas på banketten.

Bli med på moroa!

Badebyen har som resten av fotball-Norge selvsagt fått seriestarten i 2020 utsatt på grunn av Corona-situasjonen vi befinner oss i, men med stadig oppmykning og åpning for breddefotballen har jentene startet opp trening igjen. Selvsagt i tråd med retningslinjene fra helsemyndighetene!

I Skrivende stund koser laget seg med 1 trening i uken i påvente av hva vi håper blir nok en herlig høstsesong bestående av høyst varierte resultater og prestasjoner, småskader, restitusjons hamburgere og sightseeing i Viken.

Men som styremedlem og reservekeeper, Sofie Arder sier er det også noe positivt i at en eventuell kampsesong ikke er i gang før høsten:

“Keeperen vår, Nina Helen Eriksen er i disse dager høygravid. Så at en eventuell seriestart ikke kommer før høsten som en del av mammakropp-programmet er perfekt – da slipper jeg å stå i mål!”

Høres dette ut som noe for deg? Bli med på moroa da vel! Har du ikke fotballsko? Det har ikke alle andre heller. Er det lenge siden du har spilt? Bra! Sånn har vi andre det også! Gledelig er det også å fortelle at også flere nye i har henvendt seg i Covid-pausen, så du vil heller ikke være den eneste nye på laget!

ELLER følg denne lenken til lagets trenings-app for uforpliktende informasjon om trening etc: https://group.spond.com/NNPYK

30.05.2019 – Badebyen vs HSV