Lokal storscorer klar for Badebyen!

Overgangsvinduet er en tid som engasjerer fotballfansen verden over. Hvor skal de store stjernene spille fotball den kommende sesongen? Etter det ble klart at Lionel Messi blir i Barcelona ble det klart at også Badebyen måtte se på alternativer for å fornye angrepsrekken. Enkelte vil også hevde at Badebyens transfer komite aldri seriøst vurderte den lille argentineren, da man allerede har mer enn nok med å stryke egoene og stjernenykkene til spillere som Richard Falk Larsen og Cato Lian. Klubbledelsen skal ha vurdert det til at enda en slik personlighet kunne ført til splittelser og dårlig stemning i en ellers harmonisk spillergruppe.

Med Messi utelukket valgte Badebyen FK å slå til på et tilbud fra Drøbaks svar på superagenten Mino Raiola, Rune Semundseth om å signere Rolf Bredal. Bredal er for lokale fotballkjennere kjent som en angrepsspiller som gjennom mange år har bøttet inn mål for diverse klubber. Mellom 1985-92 noterte Bredal seg for respektable 25 mål på 70 kamper for et DFI som jaktet opprykk til Eliteserien.

På utlån til Ås stiftet Bredal bekjentskap med Rune Semundseth. Et vennskap bygget på en felles forkjærlighet for sauna og portvin. Følgelig ble det et vanlig syn at Bredal og Semundseth forsvant inn i klubblokalets sauna da resten av spillertroppen dro hjem etter trening. Dette forholdet holder visst enda koken, da Bredal har blitt gjenforent med sin agent som lagkamerat i Badebyen.

For de som setter spørsmålstegn til valget om å punge ut for Rolf Bredal, født i 1969 vil vi anbefale en visitt til treningsfeltet der nysigneringen regelmessig byr på ekstravagante detaljer som brassespark. Angrepsveteranen er tiltenkt en rolle i angrepsrekka der han vil supplere Ove Hagen (49) og Cato Lian (49), og fungere som en mentor for unge lovende Richard Falk-Larsen. Førstnevnte, Hagen utgjorde i sin tid en angrepsduo med Bredal i Nordby IL selv Sol Campbell stadig har mareritt om etter å ha fått bryne seg på duoen i en europacup-kamp!

Sentralt for overgangen skal selvsagt ha vært det faktum at klubben nå har byttet treningsarena, slik at man kan tilby sauna etter trening – og når klubben i tillegg kunne love utvidet idrettsforsikring var Bredal klar for å skrive langtidskontrakt. Det høres selvsagt med til historien at klubblegen har vært i koronakarantene, slik at man måtte utelate medisinsk test fra signering prosessen.

Bredal selv skal være henrykt over overgangen og følger egentreningsprogramet til punkt å prikke da han til stadighet blir sett både på joggeturer på Heer og på de lokale vannhulene.