Frogn smådyrprakis forlenger som medisinsk ansvarlig

Badebyen FK er henrykt over å kunne melde at vi forlenger vårt samarbeid med hele Drøbaks, Frogn Smådyrpraksis. Frogn Smådyrpraksis har vært en viktig samarbeidspartner for klubben siden 2019 og vi ser frem til flere nye år på lag med den folkekjære klinikken og alle firbente.

Dyrlege Lars Bjerke

Der Badebyen Fotballklubb er et relativt nytt tilskudd til Badebyen Drøbak, er Frogn Smådyrpraksis like synonymt med Drøbak som badeparken og Oscarsborg. Eller et like sterkt symbol for Drøbak som Diego Maradona er for Argentina om vi skal begi oss ut på en fotballanalogi. Så selv om dyrlege Lars Bjerke hadde noe gode sesonger som oldboys-spiller, så skal vi muligens motstå fristelsen til å trekke dyrlegens fotballferdigheter inn i analogien.

Helt siden 1983 har Frogn Smådyrpraksis med dyrlegene Helge Bruland og Lars Bjerke, levert service og kompetanse fra øverste hylle til alle firbente og deres eiere, i de særdeles trivelige lokale på Heer. Frogn Smådyrpraksis er i dag en moderne og velutstyrt klinikk som årlig behandler omtrent 4.500 firbente, og må så sies å være en av Drøbaks viktigste bidragsytere.

Klinikkens mantra, «Vi taler dyrenes sak» skinner igjennom ved ethvert besøk, enten du snakker med dyrleger eller dyrepleier. Deres inkluderende verdier er noe vi i Badebyen er utrolig stolte av å kunne assosiere oss med.

Uten tilgang på sykehus i Drøbak er også samarbeidet med klinikken potensielt særdeles gunstig for Badebyens mange skadeutsatte og undertrente spillere. Spillere som naturligvis ikke prioriteres i sykehuskøer. Selv om spillergruppen ligner mer flodhester og gorillaer enn katter og kanarifugler i anatomi, kan man gå løs på nok en fotballsesong vel vitende om at dyrlege Lars Bjerke har noen nedstøvete bøker som dekker «eksotiske» dyrearter. Klinikkens omfattende erfaring med pelsstell skal også ha vært en appellerende faktor for klubbens forfengelige spillere, som ofte er høyaktuelle i diverse reality program.

Med andre ord. Vi gleder oss til nye år med et fantastisk samarbeid med Frogn Smådyrpraksis, med Lars Bjerke og Helge Bruland som klubbens helsepersonell.