Badebyen-damene med fantastisk oppstart – bli med!

Endelig har breddefotballen fått grønt lys for normal aktivitet igjen, noe Badebyens damelag setter særdeles stor pris på.

I påvente av en ny «normal» fotballsesong har Badebyens eminente damer endelig begynt med treninger igjen. Og det med særdeles stor suksess. Siden man så smått begynte å trene har laget satt treningsrekorder – både antall gjennomførte treninger på rad og ikke minst med stabilt oppmøte på 10-12+ spillere på øktene.

God stemning på trening!

Gjennom et 2020 hvor det ikke ble noe seriespill og særs lite trening grunnet covid-restriksjoner har manager, Tora Friberg Skaug for øvrig jobbet knallhardt på overgangsmarkedet. Noe som har gitt god avkastning, med mange nye fjes på treninger i sommer.

I kjent Badebyen-stil skal tilbudet være for alle som har lyst til å spille fotball, der det sosiale står sterkest og fotballferdigheter er det minst viktige man tar med seg på trening. Derfor har det også vært fantastisk morsomt å se at man blant ny-signeringene finner spillere i tidlig 20-årene så vel som rutinerte jenter i de glade 40-årene. En fantastisk miks som gir godt grunnlag for et unikt sosialt fotballmiljø!

Nye spillere i troppen

Blant de nye spillerne i klubben finner man blant annet Stine Nordahl Pedersen (38) og Elisabeth Sand (43). Førstnevntes overgang fra Randesund IL, har fått stor oppmerksomhet media denne uken. Hovedpersonen selv kan kun beskrives som henrykt over at Tora Friberg Skaug og Badebyen valgte å imøtekomme Randesunds finansielle krav og fikk på plass de nødvendige papirene.

Elisabeth Sand signerte samme dag fra by-rivalen Drøbak-Frogn. Sand har hatt en spennende karriere ikke bare i DFI, men også i store klubber som Lyn. Dette tatt i betraktning har pågangen fra lokal presse vært stor, men klubben har valgt å skjerme Sand mest mulig for medieoppmerksomheten.

Celine Rytterager (til venstre)

Celine Rytterager (21) er sammen med sin søster Camilla Rytterager (31) også ny på laget for sesongen, og Celine hadde følgende å si om oppstarten: «Det har vært veldig moro å begynne. Et veldig hyggelig damelag og ikke minst en inkluderende gjeng. At det er god variasjon av spillere i alle aldre, er noe som gjør det ekstra moro. Jeg har også for tiden 3 jobber hvor jeg er mye på bena, så jeg tror jeg skal ha fotarbeidet på plass for fotball fremover!»
Celine har allerede rukket å imponere på feltet som en av få spillere på landsbasis som kan kombinere susende skudd med å gå ned i spagaten (journ.amn)

Visdomsord fra Eva Frisk

Eva Frisk i aksjon på Badebyen-trening

Nettsiden tok også en prat med en av lagets store stjerner, Eva Frisk på en trening i sommer for en kommentar om oppstarten: «Det er utrolig gøy å komme på trening en gang i uka med denne gjengen her. Dette er en herlig gjeng med bra oppmøte, men vi har selvsagt plass til flere! Det er god stemning, mye latter og om ikke EM-standard på spillet, så er det i alle fall noen herlige vendinger, velplasserte skudd og god lagmoral å oppdrive på treningene våre!»

Manager Friberg Skaug oppsummerer

Manager Tora Friberg Skaug har blitt matchvinner og tar med seg ballen som souvenir

Rett fra å ha blitt matchvinner på trening valgte spillende manager Tora Friberg Skaug og oppsummere de første treningene slik: «Det har vært fantastisk gøy å komme i gang igjen. Det har vært utrolig kjedelig uten fotball i omtrent et år nå. Nå gleder jeg meg bare til fortsettelsen av dette og at vi kan fortsette å trene og at vi kanskje blir enda flere! I august begynner vi med kamper igjen i 7er serien, og jeg håper det blir like gøy som sist. For oss er ikke det å vinne det viktigste, men at vi har det morsomt sammen og at det å spille kamp blir noe sosialt. Jeg har allerede begynt å gjøre research på hvilke McDonalds vi kan dra til etter kamper og gode spillelister til og fra kamper, så nå er det bare å glede seg til trening og kamper i 2021!»

Høres dette ut som noe for deg? Ja, da er det bare å komme på trening, torsdager 20:00 på Frogn Kunstgress (bak Frogn vgs).
Har du ikke fotballsko? Det har ikke alle andre heller. Er det lenge siden du har spilt? Bra! Sånn har vi andre det også! Er du ikke god i fotball? Helt perfekt! Vi har flere nye med, så du vil heller ikke være den eneste nye på laget!

Send en meld til oss på epost: badebyenfk@gmail.com ,eller sms til Tora Friberg Skaug på tlf: 930 56 900Eller last like greit ned lagets trenings-app og få all info om trening etc helt uforpliktende: