Sambafotball på Seiersten Stadion

For første gang siden høsten 2019 kunne endelig et sulteforet Badebyen-publikum endelig se de lilla fra Badebyen spille kamp på Seiersten Stadion igjen. Såpass stort var ønsket i Badebyen Drøbak om å se guttene igjen at nesten 100 personer hadde funnet veien til stadion for denne treningskampen!

Tidenes lengste oppkjøring

Som følge av pandemien ble hele 2020-sesongen og første halvdel av 2021-sesongen kansellert, og man kan skrive om den lengste sesongoppkjøringen i klubbens historie – med hele 21 måneder siden forrige kamp!

Siden den gang har det blitt nedlagt en rekke høyst middelmådige treninger, guttene har blitt eldre og noen corona-kilo har det også blitt. Men Badebyens sportslige ledelse kan melde om særdeles god stemning i spillergruppa og at man også har jobbet målrettet på overgangsmarkedet og sikret seg flere spillere man er 100% sikre på at IKKE kommer til å løfte nivået på laget inn mot 2021-sesongen.

Amistad Latina

Etter en flere dager med nedbør og suspekte værforhold, tok værgudene på seg lilla trøyer lørdag ettermiddag og sikret upåklagelige værforhold for både spillerne og fansen på tribunen.

Kampens motstander var et nytt bekjentskap for klubben og supporterne, St. Olavskameratene – Amistad Latina. Lagets manager Roy Humberto Blacutt Revollo, kunne stille med en rekke uthvilte spillere. Deriblant backen Sebastian Palacio, som skal ha takket nei til kontrakt i BFK etter å ha imponert på prøvespill i vinter. Dette angivelig grunnet manglende dekning av Argentisk toppserie på klubbens serveringssteder. Samtidig som lagets kanskje største profiler fortsatt satt i karantene etter Copa America i Brasil, denne sommeren.

Badebyen ledet av dagens kaptein, Joakim Søraas startet kampen best og stod gjennomgående for det største sjansene. Og da Haakon Storemark satt inn Joakim Søraas innlegg til 1-0 etter først og ha satt en klarering i tverrligger tidligere i kampen, trodde nok de fleste at dette kunne bli veldig pene sifre før kampen var ferdig.

Tross 1-0 til pause og tilsynelatende ålreit kontroll på kampen, skulle Amistad Latina komme tilbake i kampen. Med flere av spillerne flasket opp i diverse klubber i Latin-Amerika og en temperatur på Seiersten som nærmet seg 25 grader, lå det meste til rette for utligningen som kom like ut i 2.omgang.

Heldigvis for Badebyen hadde gjestene en kamptropp på kun 12-13 spillere, mot Badebyens 18 utrente menn noe som skulle gi vertene fordelen de siste 30 minuttene. Manager Moen satt inn et utsøkt dødballmål til 2-1 (video), etter at debutanten Mats Frisk Olsen (17) gjentatte ganger hadde sendt Richard Falk Larsen og William Furu alene gjennom uten uttelling.

Dette ble fulgt opp av en kreativ frisparkvariant, der Richard Falk Larsen fikk siste touch på ballen, 3-1.

Keeper Henrik Tamburplass fulgte opp dette med å ta turen opp i krysset med årets redning på Seiersten Stadion og hindret hva som kunne blitt en farlig redusering i form av en frisparkperle.

Derfra klarte Badebyen og holde unna, og tok med seg seiersrusen til klubbens serveringsteder, Handelshuset og Det Gamle Bageri i Drøbak sentrum. Der stilte guttene opp for fansen resten av kvelden med både selfies og signaturer.

Bilder fra kampen

Kamptroppen
Ingen scoring på Kristoffer Voss Sanner, selv med mamma på tribunen
Ble kun nesten scoring på dette langskuddet fra manager Moen
Ofte farlig når Haakon Storemark har ballen rundt 16-meter
…men sjeldent farlig når Magnus Solbakken lader kanonen…
Nesten hundre tilskuere på Seiersten denne dagen!
Best på benk