Avsluttet sesongoppkjøringen med 5-4 seier!

Inn mot 2021 sesongen, etter drøyt 20 måneder med trening har Badebyen gjennomført 2 treningsmatcher som den siste finpussen på en form som aldri blir bedre. Den første kampen vant man sånn halvveis overbevisende mot St. Olavskameratene – Aimstad Latina, 3 – 1 hjemme på Seiersten før man tok i mot Christiania Ballklubb lørdag 7. august i generalprøven.

Suboptimal oppladning

Oppladningen til kampen kan på ingen måte omtales som optimal da det ble klart kun 48 timer før avspark at den opprinnelige motstanderen, Strømsgodset måtte kaste inn håndkleet.

Derfra måtte det sportslige apparatet hive seg rundt i jakt for å få tak i et lag å spille mot. Drøyt 24 timer og 60-70 telefoner senere, kunne man puste lettet ut da Christiania BK takket ja, til en særdeles sen invitasjon til kamp.

Allerede før avspark kunne man merke angsten spre seg hos hjemmelaget, da man kunne observere et 9.divisjonslag fra Oslo som ikke bare hadde et oppsiktsvekkende lavt BMI og alderssnitt, men som i tillegg drev med organisert oppvarming. Tre faktorer selvsagt totalt fremmed for hjemmelaget, Badebyen.

9-måls thriller

Nervene skulle for øvrig roes noe etter en inspirerende taktikkprat fra manager og gode tendenser fra spissduoen Ove Hagen og Tom Henriksen (debutant). Men da bortelaget brått gikk til pause med en 0-2 ledelse var det flere som fryktet en særdeles tung ettermiddag i Drøbak.

I pausen fikk hjemmelaget omsider samlet troppene og gjort noen viktige justeringer. Inn med den rutinerte debutanten, Morten Berner (51) i forsvar og ikke minst Moen ut på benken. Derfra skulle Badebyen sette inn støtet, og det var ikke lenge før måltavla viste 3-2 til hjemmelaget. Først etter redusering fra Tom Henriksen, og så 2 kjappe fra Mathias Berge. En av scoringene en utsøkt frisparkperle (video).

Frisparkperle signert, Mathias Berge.

Derfra begynte krampene å ta tak i slitne Badebyen-ben, men allikevel skulle man klare å score to mål til, signert Kristoffer Voss Sanner og Andreas Kjærnes. Christiania var for øvrig heller ikke ferdig med scoringer, og stod selv for 2 mål i andre omgang, en av disse også en frisparkperle, Henrik Tamburplass i målet kunne gjøre særdeles lite med. Manager Moen slapp også med skrekken, da han både unngikk rødt kort å påfølgende varige nakkeskader etter en overreaksjon (?) fra mottaker av en susende sklitakling, selvsagt rett på ball(?).

Dermed kunne Badebyen innkasseres nok en seier og en 100% seiersrate i oppkjøringen, der det eneste skåret i gleden var en lyskeskade på Ove Hagen som kjemper en kamp mot klokka for å bli klar til seriestart.

Kamptropp

• Henrik Tamburplass
  • Kristian Kirkeby
  • Patrik Sune Johannesson (K)
  • Andreas Nordby
  • Mubarak Abdirashid
  • Ove Hagen
  • Martin Moen
  • Morten Berner
  • Tom Henriksen

• Magnus Solbakken
  • Haakon Storemark
  • William Furu
  • Mathias Berge
  • Peter Willman
  • Joakim Søraas
  • Mohamed Abdirashid
  • Kristoffer Voss Sanner
  • Andreas Kjærnes

Bildeserie:

(Bilder av Jørgen Lee Ness)

Ove Hagen ut med lyskestrekk – det ventes sen medisinsk test før seriestart 17.8
Solid prestasjon av keeper Kirkeby, tross 2 i sekken
Joakim Søraas i velkjent positur, også denne gangen uten nettkjenning
Heller ingen scoring denne dagen (heller) på Haakon Storemark
Magnus Solbakken har det ikke travelt med returløp
Nettsus i første kamp fra Tom Henriksen
Christiania BK kan kan bare se på mens Mathias Berge setter frisparket utagbart i mål
Inge tørr å ta duellen med Andreas Kjærnes som setter ballen i mål
For første gang scorer Kristoffer Voss Sanner uten mamma på tribunen – begynner unggutten å bli voksen!?
Hassan prøver på ting han ikke kan..
Henrik Tamburplass er opp i krysset og fister ballen over – enorm redning!
Manager Moen tar selvsagt strechingen seriøst før han entrer banen
Kristoffer Voss Sanner undrer seg over hvorfor Moen skal på banen…
Pollos hermanos, Mubarak og Mohamed Abdirashid