Håpet om cup-avansement og pokal lever tross tap

Før avspark mot Tune på Seiersten Stadion lørdag 19. februar var det cupfeber i Badebyen og optimismen var stor. Kun dager før hadde man sikret seier i gruppens første kamp med et imponerende 1-2 resultat/seier borte mot Tveter, og med seier i denne kampen, ville man gå inn i siste runde med skjebnen i egne hender (kun 1.plassen avanserer).

Kampen startet med to lag som følte på hverandre, uten å skape de helt store sjansene, selv om BFK hadde et lite overtak mot ungguttene fra Tune. Det lille av småfarligheter gjestene bydde på i 1.omg hadde stopperduoen Patrik Johannesson og debutant Simen Thollefsen full kontroll på, foran en relativt arbeidsledig Henrik Tamburplass i målet.

I pausen var det særdeles god stemning hos hjemmelaget, som hadde stor tro på at man skulle klare å «vippe» kampen i sin favør, foran et solid publikum i februar!

Klar til dyst i 2 omgang var også klubbens desiderte toppscorer, Richard Falk Larsen etter og ha analysert kampbildet fra tribuneplass sammen med «head analyst», Cato Lian. Så med et overtak fra første omgang, og en heltent Richard Larsen med analysen i hodet trodde nok de fleste at dette skulle gå veien.

Mindre ble heller ikke troen på seier etter at «evigunge» Ove Hagen hamret inn 1-0 til hjemmelaget på en susende volley. Hagens første for sesongen og 56 totalt for klubben. Like klinisk som Hagen viste seg denne solfylte februar-dagen, var dessverre ikke Richard Larsen, tross det omfattende analysearbeidet. Det spekuleres i om et ruhell med Kiwi-posen, Larsen har brukt som kampbag de siste 6 årene, der posen skulle hå fått et hull på vei til kamp. Noe som skal ha medført kraftig ubehag ved bæring av fotballsko opp Buggebakken før kamp.

Selv om Larsen brant to solide sjanser foran målet tok Badebyen med seg ledelsen i det man gikk inn i kampens siste 15 minutter. Men dessverre skulle Tune, med en snittalder på småperverse 19! (nærmest ulovlig på dette nivået) og kondisjon deretter komme seg inn i kampen igjen, med to sene scoringer.

FOTO – JØRGEN LEE NESS: Richard Falk Larsen. En sjelden kamp uten nettsus, men vi krysser fingrene for at abgriperen blir klar mot Skogstrand i gruppespillet siste og avgjørende kamp

Nå skal en ikke peke fingre retning fotballmyndighetene, men mange årvåkne supportere vil ha bitt seg merke til at Badebyen i motsetning til tune hadde spilt kamp kun 48 timer tidligere og slik sett hadde hatt en suboptimal inngang til kampen.

Tross tapet lever fortsatt håpet om avansement inn i siste runde. Med seier borte mot Skogstrand lørdag 5. mars, samtidig som Tveter slår Tune og er behjelpelig med målforskjellen, så skal en ikke utelukke at de lilla fra Badebyen feirer avansement på pub’en lørdag kveld.

Og med et lag med formen i anmarsj, ikke minst «boostet» av nyervervelsen i midtforsvar, Simen Thollefsen, skal ikke avansementet på noen måte utelukkes. Selv om det ventes sen fysisk test av Richard Larsen før kampen, etter et overfall av høyre ankel i kampen stadig leges. Men med snåsamanne på speed-dial og sjaman Sanpreet tilknyttet klubben, skal ikke klarsignal utelukkes helt enda!

Målpoeng

MÅL: