Suveren 2022 sesong – bli med på 2023!

Sesongen 2023 nærmer seg med stormskritt, så her kommer den årlige oppsummeringen av fjorårets sesong!

Vi gikk inn i sesongen 2022 med en sterk spillerstall med mange nysigneringer fra fjoråret, og etter å ha gått u-seiret gjennom forrige sesong var vi gira på revansj. Og revansj ble det! For å sikre B-sluttspill startet vi sesongen med noen tap, men så tillot vi oss selv å sanke litt poeng og gikk like så greit for 6 strake seiere. Det er flere seiere enn de to foregående sesongene til sammen! Med 34 mål fordelt på 9 forskjellige spillere, og 7 seiere totalt, var dette en sesong som banket de gamle resultatene våres langt ned i støvlene.

En viktig brikke i alle disse seierne var uten tvil storsignering Monica Lillebakken, som til tross for å være lagets eldste spiller(52), raskt også ble lagets beste! Med på laget har vi også fått med oss Helene Zacho, som på grunn av en tidligere hodeskade må spille med hjelm, men som er like rå (og skummel) som det hun ser ut som med den hjelmen. Zacho har også vært gull verdt for trenerduoen Skaug og Marthinsen, for hun har stilt opp som både assistenttrener og party-planner. Vi har også fått med oss Rebekka Amalie Wenner Pande-Rolfsen, som i en rekordsesong som dette har vært, stikker av med rekorden for lengste navn. Heldigvis har vi bare tall på drakta, si! Og når vi først er inne på nysigneringer, må vi ikke glemme de vi har rekruttert fra utenbys. Vi har nemlig tatt turen til NMBU i Ås for å få tak i forsterkninger, og det fikk vi i form av Tilde Øyjordet og Oline Hjeltar. Tilde og Oline er to veldig dyktige spillere, men de kommer fra Lom og Sjåk så man skjønner dessverre ikke en døyt av hva de sier. Så om noen er gode på Lomsk og Sjåksk tar vi imot søknader på fotballspillende tolker! Foruten nysigneringer hadde vi også et gledelig gjensyn med keeper Nina, og man skal ikke se bort ifra at det å ikke ha Kamilla, Tora og Eva i mål hver kamp hadde litt å si for resultatene også. Alt i alt har vi nok en gang hatt en variert spillerstall med et stort spenn i både alder og erfaring, men som alle har – så vidt meg erfart – storkost seg, både på og utenfor banen.

Til tross for de tre tapene vi startet serien med, begynte vi etter 6 strake seiere å være farlig nærme A-sluttspillet. Dette kunne vi på ingen måte risikere, så vi avsluttet sluttspillet med noen viktige tap. Vi tok det også et steg videre og tapte på et par walkovers for å være på den sikre siden, men lite visste manager Skaug at to walkover-tap er ett walkover-tap for mye, og fremtiden for et sluttspill i det hele tatt så farlig ut. Men med litt godsnakk med kretsen unngikk vi en utkastelse, og B-sluttspillet var i boks. På dette tidspunktet var vi litt lei av at ting hadde gått vår vei, så vi tok like så greit og avsluttet sesongen med stil, ved å tape B-sluttspillet.

FOTO: Fra lagets tradisjonsrike julebord med prisdryss

For å feire sesongen hadde vi selvfølgelig i tradisjonen tro julebord. Denne gangen ble julebordet avholdt hjemme hos nevnte party-planner Zacho. Med langbord, tapas, konkurranser og ledertrøye, ble det en fortreffelig aften for alle 16 damene som ble med (også en rekord). Nytt av året var at økonomisjef Marthinsen hadde gitt manager Skaug tillatelse til å gå til innkjøp av ekte trofeer til årets prisutdeling, istedenfor de tidligere årenes beskjedne kopipapir-diplomer. Og fordi vi hadde så mange spillere i fjorårets tropp, kunne vi dele ut masse priser! Zacho fikk prisen for årets assistenttrener, Rebekka for årets gjennombrudd, Monica for årets signering, og årets toppscore ble – nok en gang – Marie, med 8 av 34 mål. Og den gjeveste prisen av de alle, årets spiller, gikk til Malin for en formidabel innsats og prestasjoner gjennom hele sesongen!

Etter en veldig lang vinterferie er vi nå på ingen måte klare for sesongstart neste uke, men det er akkurat sånn det skal være! Til tross for fjorårets sterke lagtropp, står vi i år litt svakere til igjen. Noen har blitt gravide, noen har flyttet til Svalbard og mange er skadet, så vi trenger sårt flere spillere! Så om du er eller kjenner en (eller fler) damer, alder spiller ingen rolle, som syntes det høres gøy ut å spille fotball (med eller uten ferdigheter/erfaring) med en kul og morsom gjeng som ikke tar sporten for seriøst, men kun spiller for å ha det gøy – ta kontakt! Fotballferdigheter bryr vi oss ikke mye om, ei eller fysisk form (derfor spiller vi 7er-fotball). Så om opplegget høres gøy ut kan vi alltids lære deg og sparke litt på ballen – det er ikke veldig vanskelig, men veldig gøy!

BLI MED

Last ned denne appen(link) for å få all informasjon om kamper, trening og sosialt helt uforpliktende https://group.spond.com/NNPYK

Evt kan også spillende lagleder Tora Friberg Skaug kontaktes direkte:
torafs@online.no