1. Stein-Viggo Grenersen

En sjelden gang trekker fotballklubber den såkalte kaninen opp av hatten, med en overgang av de sjeldne. Stein-Viggo Grenersen kom til klubben i 2017 med et enormt renommé etter en fortid i storklubber som Tromsø IL og Mjølner. Dermed var det heller ikke unaturlig at den sympatiske nordlendingen gikk rett inn på laget for sin debut hjemme mot Ekholt en maikveld i 2017.

Derfra har Grenersen spilt seg inn i fansen hjerter på rekordtid og holder til stadighet status som ubestridt «førstekeeper» i klubben, selv om ingen skal beskylde han for å rase oppover rekordlistene hva angår antall kamper.

Men førstekeeperstatus og standing hos fansen får man ikke kun ved å spille kamper. Med en fortid som vokalist i suksessbandet «Rock-Viggo and the lost children» fant også Badebyen med Mathias Berge i spissen en gyllen mulighet til å lansere «Badebyen her er vi».  Stein-Viggos tilstedeværelse og vokal i studio skal ha vært en inspirerende faktor for Mathias Berge i produksjonen av låten som ryktes både spilt på VG-lista og europeiske arenaer i 2023.

Som David James for Liverpool på 90-tallet med sine kontakter i Armani,  danner Grenersen sammen med spillere som Richard Falk Larsen, Sanpreet Singh og Andreas Kjærnes et slags moderne «Spice boys», der fotballferdighetene går hånd i hanske med vaskebrett og et velpleid ytre.

For de som følger Grenersen tett er det ingen tvil om at klubbens nummer 1 har lagt seg i hardtrening i påvente av at Badebyen skal ut i Europa i april 2023. Det har blitt engasjert vinnere av NM i bodybuilding for fysiske forberedelser og Macron har fått ekspress ordre på sin toppmodell keeperhanske.
Så selv om Grenersen kommer fra en lang keepertradisjon, vil han ved maksimalt 6 innslupne mål mot Enfield Borough FC 30. april, være den Grenersen med best statistikk på de britiske øyer (hans bror slapp inn 7 mot Chelsea i 1997 journ.anm).

Statistikk

KAMPER