40. Steven Tilley

Vinteren 2019 så Badebyens transferkomite behovet for å styrke forsvarsrekken. Med begrensende midler å bruke på overgangsmarkedet, så man seg nødt til å tenke alternativ overgangsstrategi.

Inn dørene kom tidligere ishockeyspiller og lovende fotballtalent i Ås IL, Steven Tilley.. Viktigst av alt og avgjørende for overgangen var det faktum at Tilley daglig tjener sine penger som forsvarer. Vel og merke i den norske rett, men dette faktum gjorde av man innfridde styrets ufravikelige krav om å rekruttere en forsvarer av profesjonelt kaliber.

At Tilley har omfattende erfaring med å forsvare både fotballmål, ishockeymål og ikke minst obskøne karakterer i retten gjorde avgjørelsen om å signere forsvareren på langtidskontrakt til en «no brainer». Erfaring som kan komme like godt med på potetgjorder i Indre Østfold, som med å håndtere situasjoner rundt klubben realitystjerner som Sanpreet Singh, Richard Falk Larsen og Hassan. Viktigst av alt var allikevel oppgaven å sikre arbeidsforholdene for klubbens tidligere omtalte Uber-sjåfør, Mohamed Abdirashid som den siste tiden har mistet tilgang på bil.

Steven Tilley har også vist seg som en meget solid fotballspiller, i Badebyens forsvarslinje. Med mange års erfaring fra ishockeybanen og MC-klubber som dedikert biker, er Steven Tilley ikke en mann angrepsspillere ønsker å havne på kant med. Og når han attpåtil krydrer dette med scoringer fra 40-50meters hold, som mot hjemme mot Skiptvet i 2019 er det ikke rart at supporterne har trykket Tilley til sitt bryst.

Statistikk

KAMPER