66. Kristoffer Voss Sanner

Kristoffer «Koff» Voss Sanner. Ikke bare kjent for sine karakteristiske lange ben, men også for å være noe så sjeldent som en «box-to-box»-spiller i 7.divisjon. Flasket opp i Telemark hadde unge Sanner som aspirerende spillere flest et sterkt ønske om å spille for Odd Grenland, men måtte si seg fornøyd med en håndfull reservelagskamper for mindre glamorøse klubber som Bamble IF og Stathelle IL. Det hører med til i historien at svogeren å disse dager tjener sine penger i nettopp Odd Grenland, noe som skal ha ført til en noe betent undertone på diverse familieselskaper.

Mange spillere har gjennom årene sikret overganger til Badebyen gjennom tradisjonelle kanaler som imponerende prøvespill, betydelige sponsoravtaler og bestikkelser på nachspiel. Kristoffer på sin side, hadde en mer utradisjonell inngang til klubben. Etter mange år med motgang på fotballbanen lå det en stund i kortene at Voss Sanner skulle vende «hjem» til Asia, for å prøve lykken som deltaker i diverse suspekte «game show». Men da Kristoffer begynte på BI, skulle lykken snu.

Gjennom flere år som klassekamerat med manager Moen på Handelshøyskolen BI, øynet Voss Sanner en mulighet. I betydelige perioder fungerte «Koff» som privatlærer for Moen. Og da Moen skjønte at økonomen som i dag sitter i statens oljeskattekontor kunne tenke seg en rolle som klubbens økonomiansvarlig, klarte den langbente asiaten og sikre en spillerkontrakt som en del av avtalen.

«Koff» fant seg godt til rette i klubben og bli fort en del av den asiatiske unionen med Jørgen Lee og brødrene Siam og Akkani Muangpan som ukentlig samles for å se folkekjære «game shows» fra Malaysia og Brunei. I dag leverer Badebyens nummer 66 (tildelt for en slående likhet med Trent Alexander-Arnold) ikke bare regnskaper og budsjetter av høy klasse for klubben, men unggutten bidrar også med scoringer og tunge løp. Da helst med mamma, Brigitte på sidelinjen som har vist seg å være en forutsetning for nettsus

Statistikk

KAMPER